Music download forum - Your music community: Becoming a star with Internet... a little help request - Music download forum - Your music community

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Becoming a star with Internet... a little help request

#1 User is offline   Homster

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Group: Members

Posted 12 October 2012 - 08:14 PM

Hi guys!

I'm working in a report about music bands that started on the Internet and than become international stars. Colbie Caillat, who started with a simple Myspace profile, is a good example. Artic Monkeys are other example of "web miracle".
Do you know any other bands that were found trough internet? MySpace, YouTube, free downloads, etc. Hope you can help me!

Good vibes for everybody!
Paula
Don't tune, just listen!
0

#2 User is offline   Bonder

• Advanced Member
  • PipPipPip

I believe Lily Allen got a lot of notice on myspace. Also, apparently, there is Grace Potter and the Nocturnals (_abcnews.go_com/GMA/SummerConcert/story?id=3454748). I would also check music blog aggregators, such as the Hype Machine (_www.hypem_com) and Elbows (_www.elbo.ws).

Good luck with your report!
0

#3 User is offline   Polecat

• Advanced Member
  • PipPipPip

Tens o exemplo portugu??s dos Buraka som sistema que "come?§aram" a ser reconhecidos atrav?İs do myspace...
0

#4 User is offline   Fliven

• Advanced Member
  • PipPipPip

Thanks for your help guys! ;)
0

#5 User is offline   Greative

• Advanced Member
  • PipPipPip

Lembrei-me! V?? tamb?İm do Sellaband, de l?? tamb?İm j?? sairam algumas bandas...

Mas sabes, eu sou m??sico e utilizo o myspace, e para mim o importante nesse site ?İ o contacto entre m??sicos e outras pessoas relacionadas com outras artes e a partilha/troca de ideias(fazer v?­deos para m??sicas de outras pessoas, pessoas que fazem v?­deos para as tuas m??sicas, algu?İm que canta sobre uma das tuas m??sicas ainda que esteja a 3000km de dist??ncia, ou que te arranja um concerto...).

E na verdade nenhuma banda come?§a na internet...os Artic Monkeys puseram os seus trabalhos online, mas o trabalho vinha de tr??s.

o que tamb?İm acontece ?İ que o myspace, Youtube, etc, d??o destaque a certos m??sicos e por isso a esses ?İ mais simples ficar famoso, as coisas n??o acontecem t??o por acaso como parece(todos esses sites vivem da publicidade)

Bem! J?? vai a minha mensagem demasiado alargada!
0

#6 User is offline   facebulk

• Advanced Member
  • PipPipPip

Obrigado Andre! :)

Eu ando mesmo ???? procura ???? de bandas que tenham tido um "empurr??ozinho" da internet para conseguirem chegar mais longe. ???? claro que depois os media, por exemplo, acabam por ter muita influ??ncia. Em casos como os Artic Monkeys e o Mika foi essencial.
Contudo, o que ???? certo ???? que o mundo da web come????a a ter uma influ??ncia cada vez maior nas novas "estrelas". ???? interessante analisar esta mudan????a do mercado musical.
Boa sorte na tua carreira!
0

#7 User is offline   Gregam530

• Advanced Member
  • PipPipPip

we gunabe taking over the world shortly ........to give u a heads uo www_myspace_com/1output1......
0

#8 User is offline   Bodypainter

• Advanced Member
  • PipPipPip

How about YouTube sensation: OK Go
0

#9 User is offline   Dreamdemon

• Administrator
  • Icon
  • Group: Administrators

Posted 18 August 2015 - 02:35 PM

I heard a speech of YouTube content manager, who spoke on how to make you video top viewed. Besides the revolutionary idea he named that some famous guy should mention your video on Twitter or Facebook. And also you must form a kinda community around your video. For example the video suggests a new dance style and other videos where people try to replicate the moves.
The elevator to success is out of service, but the stairs are always open.
0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users